torstai 1. helmikuuta 2018

Analyysissä oma blogi



Tämän haasteen lukaisin ensimmäisen kerran Katrin blogista, mutta olen nähnyt näitä sittemmin muuallakin ja ajattelin nyt vihdoin itsekin toteuttaa tämän. Mennään nyt enempää höpisemättä suoraan itse postaukseen.



Banneri

Bannerini on tällähetkellä todella yksinkertainen ja ehkä jopa hieman tylsä. Itse haluaisin ehkä hieman ns. monimutkaisemman, vaikka tykkäänkin myös simppeleistä bannereista. Mutta tämä banneri saa olla nyt hetken, sopiihan tuo talvinen kuva tähän vuodenaikaan. Yritin saada banneriin saman fontin kuin esimerkiksi sivujen otsikoissa, mutta totesin, että tuota fonttia on vaikea löytää.


Ei, en ole mikään maailman suurin ihme vieläkään bannereiden tekemisessä, mutta olen kuitenkin omasta mielestäni keittynyt huimasti! En löytänyt tähän hätään mistään ensimmäistä banneriani, mutta ehkä parempi niin koska voin sanoa, että se oli suoraan sanottuna hirveä! Ensimmäisen bannerin tein muistaakseni Officen Publisherilla, johon olin tunkenut ainakin kuusi kuvaa, jotka kaikki olivat tavallisia suorakulmion muotoisia. Ja muistan kuinka olin hurjan ylpeä siihen luomukseeni.





Sivupalkki

Sivupalkkini on omasta mielestäni aika  epäselvä ja "sotkuinen". En ole oikeastaan osannut tehdä sivupalkilleni juuri mitään, mutta sieltä löytyvät kuitenkin kaikki tarpeellinen. Tervetuloa-teksti, Iines-teksti sekä Liity lukijaksi -teksti minun pitäisi muuttaa samalle fontille kuin muutkin otsikot ovat, mutta en ole vielä ehtinyt tai oikestaan jaksanut tehdä sitä. Lisäksi haluaisin sivupalkkiini myös katselu kerrat -laskurin sekä paremmat ja kattavammat someiconit. Yritin kerran laittaa yhtä iconia, mutta onnistuin möhlimään siihen kuvan lisäksi jotain koodeja näkyviin, joten luovutin sitten sen asian suhteen.

Sivupalkki on tosiaan blogissani se "työn alla" oleva kohta.


Postaukset

Voi voi niitä ensimmäisiä postauksiani! Jos ensimmäinen bannerini oli hirveä niin ensimmäiset postaukseni vasta ovatkin! Ensinnäkin ne olivat todella lyhyitä. Vielä lyhyempiä kuin nykyiset postaukseni. Lisäksi kuvat oli otettu puhelimen Retrica-kameralla, joka oli silloin se juttu. Oikein kirjoitukseen en panostanut yhtään ja suurin osa postauksistani koostuu kuvista ja tekstiä on vain vähän.

Ei, en sano, että postaukseni olisivat vieläkään mitään täydellisiä, mutta ovat ne jo parempia. Oikeastaan olen tyytyväinen vain viimeisimpään postaukseeni. Siitä tuli mielestäni sellainen kuin olin suunnitellut tai ainakin sinne päin. Lisäksi siinä oli myös pituutta jonkin verran enenmmän kuin muissa postauksissani sekä panostin tuohon oikeasti.

Myös postauksieni aihe piiri on muuttunut. Aluksi kirjoitin oikestaan vain arjestani. Sitten aloin kirjoitella myös koira-aiheisia postauksia sekä kesällä myös hevosaiheisia enemmän. Viimeaikoina on alkanut kiinostaa myös bloggaamisesta sekä valokuvauksesta kirjoittaminen. Nyt tosiaankin suurin osa  postauksistani on hevosaiheisia.






Kuvat

Kuvienkin otossa olen ehkä hieman kehittynyt. En tosin niin paljoin kuin esimerkikksi kirjoittamisessa, mutta kuitenkin. Nykyään otan enemmän kuvia oiken kunnon järjestelmäkameralla kuin puhelimella. Ainakin suurin osa blogiin tulevista kuvista on järkkäri-kuvia. Toki minulla on yhäedelleen myös niitä puhelin kuvia kuten esimerkiksi my day -postauksissa.

Olen myös oppinut kuvittamaan tekstini. Tuossa kun selailin noita vanhoja postauksia, niin huomasin, että siellä oli postauksia joissa ei ollut kuvia lainkaan. En siis silloin äynnyt, että postaukseen voi laittaa kuvan esimerkiksi auringonnoususta, vaikka postaus käsittelisikin ulkoasua tai ihan jotain muuta.




Yleisilme

Ensinnäkin blogini yleisilme on tällä hetkellä hieman sotkuinen, koska minulla on kahta eri fonttia käytössä. Olen kyllä siirtymässä vain toiseen, kuten yllä jo mainitsin.

Blogiini kun eksyy niin ensimmäisenä kiinnittää varmaan huomiota pinkin paljouteen. Kyllä, pinkkiä on kieltämättä aika paljon. Se tuo minusta kivaa yhtenäisyyttä blogiin. Olen myös pyöritellyt mielessäni ajatusta, että jos lisäisin myös hieman sellaista taivaan sinistä blogiini. Sininen ja pinkki kun sopivat yhteenkin ihan kivasti, ainakin omaan silmään. Blogini on myös hyvin yksinkertainen, koska olen todella kehno koodaaja ja aina koodatessani onnistun tekemään jotain väärin.

Joten tällä ulkoasulla sekä bannerilla mennään nyt ainakin hetken aikaa, kunnes tulee aika vaihtaa ainakin banneri kesäisemmäksi. (Tai kunnes kyllästyn banneriin ;) ).

Mitä tykkäsit postauksesta? Kerro mielipiteesi kommenteihin<3

 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti